Chris Choi's Blog

진짬뽕, 쿵푸 팬더, 일반명사화

leave a comment »

아들이 어느 날 진짬뽕 TV 광고를 봤다. 왜인지는 모르겠지만, 좋아했다. 그 뒤로 짬뽕을 보면 짬뽕 대신 진짬뽕이라 부른다. 진짬뽕은 일반명사화 되었다. 광고의, Branding의 힘은 대단하다.

내가 가장 좋아하는 애니메이션은 “쿵푸 팬더”다. 1편은 DVD로, 3편은 극장에서 아들과 함께 봤다. 어느 날 퍼즐을 맞추다 팬더가 완성되었다. 아들은 팬더를 쿵푸 팬더라 불렀다. 영화의 힘은 대단하다.

Advertisements

Written by Chris Choi

February 11, 2017 at 8:39 pm

Posted in Essay

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: